USLÅELIGE MALLORCA - REISEBREV

UTFORSK VAKRA MALLORCA - MINE OPPLEVELSER KAN BLI DINE FERIEMINNER <3

DET SOM JEG LIKER MED MALLORCA ER AT DET ER EN GREI FLYTUR, I MEDVIND KAN EN BRUKE CA 2,50 TIMER, MEN MEST VANLIG ER NOK CA 3.20 timer. OG IKKE MINST AT EN KAN FLY FRA TORP! OG AT EN SELVFØLGELIG KAN FÅ KJØPT GANSKE SÅ BILLIGE FLYBILLETTER!

STIKKORD; SJARM, IDYLL, VARIASJON OG STEDSPERLER! (og Mallorca smykkeperler he he).

TROR NEPPE EN KAN BLI LEI :)

NÅ ER DET SIKKERT FLER ENN MEG SOM KAN MER OM MALLORCA, MEN JEG KAN NÅ DELE MINE ERFARINGER AV STEDER JEG HAR VÆRT.

ALENE MED BARNA HER JEG VÆRT ET PAR GANGER I PLAYA DE PALMA, IKKE SÅ LANGT FRA FLYPLASSEN OG GREI BUSSTRANSPORT INN TIL PALMA BYEN SOM ER EN AV DE BESTE!

EL ARENAL HAR JEG OGSÅ BODD I, ET STORT HOTELL PÅ TOPPEN PHUH TØFT Å GÅ OPP I VARMEN, MEN FINT ALLINCLUSIVE HOTELL MED BARN. VI VAR PÅ STORT BADELAND LIKE VED, KORT BUSSTUR!

ALCUDIA HAR VI BODD I 2-3 GANGER, VELDIG BARNEVENNLIG,OG NYDELIGE STRENDER!

MEN DET ER DET JAGGU ANDRE STEDER OGSÅ! DET HOTELLET VI LÅ PÅ NÅ I PALMA DE MALLORCA VAR RÅTT MED 3 BASSENGER OG DET ENE MED SKLIER!

Hyb Euro Calas het hotellet vi lå på nå. Eldorado for barna! Det bassenget du ser pittelitt av er det som vesla sa: det er innlagt varmtvann i det bassenget mamma, så det vil du like! <3

Bilderesultat for oversiktskart over mallorcaBilderesultat for oversiktskart over mallorca

PALMA ER KANSKJE DEN BESTE SHOPPING BYEN JEG HAR VÆRT I! TO CORTE EGLESIAS SENTRE, SAMT ANDRE SENTRE, MEN MANGE FINE KVARTALER MED MANGE SMÅ FINE BUTIKKER! DENNE SHOPPING BYEN BLIR DU IKKE LEI AV GARRA! GAMLE BYEN OGSÅ SELVFØLGELIG, DU KAN KOSE DEG MAX BÅDE MED SHOPPING OG CAFE`BESØK OG BARE NYTE LIVET. DE BILDENE JEG LEGGER UT INNIMELLOM NÅ ER FRA TUREN DENNE UKEN FOR INFO.

PORTO CRISTO, DRYPPSTENSGROTTER SERVERDIGHET.

I FJOR KJØRTE VI EN DEL DA VI BODDE I SANTA PONSA; MITT HJERTE FALT I "DEL MAR", VAR IKKE SÆRLIG NEDE I SENTRUM, MEN STOPPET RUNDT - I NYDELIGE BUKTER, MENS VI KJØRTE OG REGELRETT HOLDT PÅ LOMMEBOKA OG SIKLA PÅ DE LEKRE HUSA LITT PÅ TOPPEN AV BYEN. MEN HAR HØRT AT DET BRUKES AV PENGEFOLK OG KJENDISER, MEN DE ER MENNESKER DE OGSÅ AKKURAT SOM DEG OG MEG; MÅ DIT EN GANG PÅ ORDENTLIG!

DEILIG LITT ØDE STRAND, HVOR VESLA MØTTE TO NORSKE JENTER, LIVET <3 PORTO COLOM TVERS OVER SENTRUM LISSOM.

PORT`D ANDRAX OG EN NABOBY PAGUERA  VAR OGSÅ HELT BEDÅRENDE, HUSKER VI TOK BILDER MED SJARM OG IDYLL PÅ HØYT NIVA OG JEG ELSKER SLIKE SMÅBÅT HAVN BYER! VAR EGENTLIG IKKE SÅ MANGE SMÅBÅTER FOR Å SI DET SLIK!

GARNA LIGGER TIL TØRK I PORTO COLOM  - SJARM HVA?

SOLE`R ER ROMANSTISK OG NYDELIG <3 SJARM! SAMBOER OG JEG VAR ALENE OG SPISTE PÅ EN HELT NYDELIG OG LITT FLOTT RESTURANT, DE HADDE LEVENDE MUSIKK, KLASISK - VI FIKK BORDET VED MUSIKKEN SÅ JEG VAR NESTEN REDD TROMMESTIKKENE STAKK MED SEG BIFFEN MIN :) INTIMKONSERT PÅ HØYT PLAN :)

PALMA DE MALLORCA, VÅR LOKALE STRAND, DET VAR GROTTER/OVERHENG SOM SAMBOER FIKK MEG INNI - SPENNENDE OG MYE FISK RUNDT BENA - KULT!

NÅR VI VOKSNE KJØRTE ALENE OG MOT SOLLÈR SÅ KJØRTE VI GJENNOM FLERE BYER SOM STÅR PÅ  UNESCO`S ARVELISTE, NYDELIG, SVINGETE OG IMPONERENDE KJØRETUR. MÅLET VÅRES VAR OGSÅ "ARVE" BYEN; VALDEMOSSA CIRKA :).

PORTO CRISTO - NYDELIG SANDSTRAND OGSÅ, MEN OVERFYLLT M/FOLK.

KATMANDU PARK - KOSTER FLESK - MAGALUFF  SOM ER UNGDOMMENS FESTEBY - UNGA STOR KOSA SEG, MEN IKKE OVERSTORT - MEN FØNN FOR BARNA! PALMANOVA OG MAGALUFF BØR DU IKKE SENDE UNGDOMMEN DIN SÅ LENGE DU KLARER HOLDE DEM BORTE :) SYKT PARTY STED OG OMTALT PÅ TV FLERE GANGER.

PORTO COLOM, STILLHETENS BY <3 DU LEVER HER ALTSÅ <3 KJÆRSTEPAR I GAMLEDA`R <3

DENNE GANGEN VAR VI PÅ "CALA" SIA SOM JEG KALLER DET SÅ ENKELT, CALA DIOR OSV. PORTO CRISTO - PORTO COLOM, SIST NEVNTE BY DER HAR VI ALLEREDE SNUSA PÅ PRISER PÅ FERIELEILIGHETER, SPENNENDE OG GØY! VI SER OSS SOM PENSJONISTER I SPANIA :).

PORTO COLOM.

TAKK FOR TÅLMODIGHETEN! VET AT JEG HAR EN "ØY" DER UTE SOM VENTER PÅ MEG.... DRØM I BILDENE OG HA EN FIN FIN NATT FINESTE FOLKA <3

HÅPER REISEBREVET FALT LITT I SMAK :)

HAVFRUEN <3

Én kommentar

07.08.2017 kl.15:12

Herlige bilder! Det ser ut som dere har hatt en super ferie!

Ei_(håperjegsnartslutteråværeanonym)heks

Marianne Kaspersen Dignes

50, Horten

Jeg er Marianne på 50 år, har tre flotte jenter - yngstejenta er niesa mi, jeg er fostermor for hun. Jeg elsker shoppingturer og reising.Jeg var ei pappajente, han mistet jeg for 8 år siden, jeg en bror - han mistet vi for 4 år siden. Jeg har historier rundt dette, spesielt det med bror; angst - en sykdom som berører hele familien. Jeg tok bror sin sak til fylkesmannen, mer om dette en annen gang. Jeg er ironisk og digger å se litt ironisk på livshendelser på godt og vondt. Jeg tenker at nå begynner vi å nærme oss femtitallet- eller har bikket over femtitallet, vi er i vår beste alder og vet å sette litt krav, grenser, nyte livet, ta avstand fra eventuelle personer som ikke gjør oss godt, svelger kameler, elefanter og slanger samtidig! Vi vet å sette pris på oss selv og har våre livsverdier, vi vet også hvilke kamper vi ikke ønsker å kjempe. Nå skjer det ting med kroppen vår og livet... men dette er ting som skjer med stort sett alle damer - så det må jo være mange av oss som opplever mange av de samme (Tabu) tingene? Derfor ville det være litt kult å tørre å skrive om og gi det en humoristisk sans. De siste åra har jeg tatt et par operasjoner, jeg har ut resten av Skjoldbruskkjertelen. Disse kulene med og uten kreft er ute av kroppen, pga en ny kul har dukket opp siden sist, og den siste var det kreft i - så jeg har ikke kreft nå. Og når jeg da nevner Stoffskiftet, så har jeg nok allerede mange med meg? Jeg har lyst å nå ut til dere som jeg kan gi noe gjenkjennende opplevelser og følelser. Nå er vi så voksne at vi kan spøke litt med sexlivet osv, vi er jo slik de få gangene i året vi er på jentehytteturer eller jentebursdager, så hvorfor ikke her?!